Thursday, August 28, 2014

Arnab-Arnab Untuk Dijual


RM 65 
jantan (umur 1 tahun)
baka mix




RM 60 
New zealand (Betina)
umur 3 bulan


RM 45 
umur 4 bulan
baka mix


RM 80 
umur 6 bulan
bulu kembang



RM 40 
lion head
jantan



Angora 
umur 7 bulan = RM 60
umur 4 bulan = RM 50



New zealand white
RM 40 seekor
betina



Mix Angora
RM 60 
induk betina


mix angora
RM 50
induk betina



jika bermiant boleh hubungi kami di 010-2325292 (uzair)
boleh whatsapp/sms/call


Friday, August 22, 2014

Welcome to the family


Nak kabor yang Taman Arnab Kampung Melaka baru je terima kehadiran 3 anak arnab..sebenarnya ibu arnab ni lahir 5 ekor..2 ekor mati..tak sempat nak diselamatkan. kepada yang tak pernah tengok anak arnab..haaa macam tu la rupanya...Ibu arnab ni tak pandai jaga anaknya dan menyusu...kucing pun lagi pandai dari Arnab ni kalau bab jaga anak.


jadi saya sendiri yang kene ajarkan ibu arnab untuk menyusukan anaknya..kalau kelahiran pertama memang macam ni..ibu arnab takde pengalaman lagi..tapi bila dah dua tiga kali beranak Insya Allah dah pandai la kot..at least bagi anak arnab menyusu sehari sekali..walaupun ibu arnab tak bagi..kene juga paksa...supaya lama2 nanti ibu arnab itu akan faham tugasnya. kebiasaanya waktu menyusu yang sesuai adalah waktu malam..tp bantai je waktu bila yang anda suka.  pastikan anda letak kotak khas dlm sangkar dan diikat supaya anak arnab ni tak jatuh bila ibu arnab duduk dengan anaknya..arnab ni lasak sikit...jadi itulah serba sedikit pengalaman saya.

Friday, August 8, 2014

Makanan Arnab Cargill 8012


Kalau ada berminat nak beli nak beli makanan Arnab.
Cargil 8012 baik untuk Arnab dan meruapakan makanan yang di gunakan di Rabbit Farm.

Kebaikkan :-
- Pembesaran Arnab dengan cepat
- bulu berkualiti
- pembiakan arnab
- kesihatan arnab
- Mengandungi protein yang baik untuk arnab.




Kalau ada berminat nak beli nak beli makanan Arnab.
Cargil 8012 baik untuk Arnab dan meruapakan makanan yang di gunakan di Rabbit Farm.

Kebaikkan :-
- Pembesaran Arnab dengan cepat
- bulu berkualiti
- pembiakan arnab
- kesihatan arnab
- Mengandungi protein yang baik untuk arnab.

Harga:-
RM 5 untuk 1KG .
RM 20 untuk 5KG.

COD area cheras selangor saja.
Sila sms/call untuk proses pembelian dan kos penghantaran jika ingin pos.
Boleh PM atau whatsapp 010-2325292.